петък, 10 април 2009 г.

За Диди Дерменджиева конфекция е мръсна дума

Преди повече от 15 години асеновградската дизайнерка Диди Демерджиева бе първата у нас, която показа ревю на авангардна мода. Нейните творения бяха добре оценени не от кого да е, а от самия Пако Рабан, който тогава гостува в София и я избра да "подгрее" невероятното му дефиле. Не мина много и майсторката на шева направи своеобразна революция в официалната мода - внесе твърде смели идеи, които днес са нейна запазена марка. Едно от последните й представяния бе на шоуто на Not a Bene! в НДК, което се излъчи по френския FTV. Там за първи път се появи едно хубаво и с екзотична визия момиче. Става дума за Теодора Трайкова, която от 3 години е рекламно лице на дизайнерката.
**
"Теди бе сред почитателките ми, пръснати из цяла България - връща се в един пролетен ден Диди. - Дойде в ателието ми в Асеновград с надеждата на абитуриентския си бал да е единствената и неповторимата. Беше заедно с майка си и аз харесах и двете. /Едно от условията да имаш тоалет от асеновградчанката е да й допаднеш не само като физика, а и като излъчване, за да се получи онзи магнетичен контакт, който превръща жената в принцеса. - бел. a.l Момичето ме грабна със своята естественост и спокойствие. У нея няма напрежение и нервност, а се оказа, че умее добре да позира."
Освен участия в ревюта на дизайнерката, Теди снима и нейни каталози. Последният е за предстоящото откриване на бутика на Диди в Копенхаген. За да стигне до там, е виновна сватбата на ямболийката Ирена с датчанина Ян. Всъщност момичетата, които са избрали абитуриентските рокли на Диди, отиват в ателието й, дойде ли време да застанат пред олтара.
"Никога не съм приемала сватбената рокля като униформа - тя е мое уникално творение, погледнато творчески през показваното на световните подиуми. Искам излъчването да е секси - та женитбите са в 21 век. Днес кринолинът е изключение, а не правило. Когато момичето предпочете обеми в долната част на силуета, винаги правя втора пола - все пак булка трябва и да купонясва. След луксозните материи, на които невероятно държа, идва ред на моите си нагъвания, преплитания, надипляния. Дантелата пък вече е детайл. Не бива да забравяме и шлейфа. Той е твърде церемониален, а за удобство аз го правя подвижен."
За Диди булото присъства 60% при оформянето на идеята за роклята и затова е винаги красив и на място. От прожекторите не излизат и кристалите - дизайнерката използва само висока проба "Сваровски", някои от които са шлифовани 6 пъти. Бялото вече не е на челна позиция. Изместено е от тоновете на ванилия и маджун, от нежните пастели на розовото и синьото. Зам.-кметицата на Пловдив пък се омъжва с рокля в три мечтателни нюанса на люляково. Сватбен тоалет с панталони дизайнерката прави, само ако церемонията ще е в планински курорт. Дължините до пода продължават да са предпочитани пред късите. Впрочем такава е и тенденцията при абитуриентските рокли. От 100 само 3 са къси, уточнява Диди.
"Всяко момиче си тръгва от ателието ми с неговата си рокля - подчертава тя. -Нямам повторение - това е моят закон и го следвам не само за да няма разплакани лица, а и за да ми е интересно на мен самата. Любопитна съм да създавам всеки път нещо ново. Хубав тоалет става само от скъп плат. Другото е лошо копие. В момента връх при мен са пъстрите дизайнерски коприни - пиршество на нюанси и рисунък, повечето сатенирани. Предлагам и ефирни тъкани със "Сваровски", а дъхът спира пред дантелите с мъниста."
Дизайнерката уточнява, че купува само по няколко метра от избрания по каталог плат - бутиков, луксозен и различен. И разполага с повече от 300 решения. От дублаж я пази и фантазията й. Макар тенденцията да е в почти пълното разголване /"Ами млади са, ако не се облекат така на 18, то кога ще са по-секси."/, роклите й са уникати. Идеята идва при оформянето на силуета и в нея винаги присъстват присъщите на Диди смели и авангардни предложения.
"Абитуриентският тоалет е празник на душата. Такива празници не са много и затова трябва да са наситени с комфорт, настроение, красота."
Диди разкри, че в началото на есента ще прави ревю в София. Мястото - Рейнбоу плаза, не е произволно попадение. Това е бизнес и шоуцен-тър на компанията за България, а майката на Теди е една от собственичките на сградата и представителка на марката за страната. Щерката също работи тук и учи рекламен мениджмънт в НБУ. Доскоро
водеше сутрешно тв предаване и вечерно лайфстайл шоу. Теди предпочита да е фо-томодел, защото пред обектива успява да' изрази много и различни състояния. "А и работя с човек, който ми харесва, и обличам дрехи, които ми харесват", категорична е Теодора Трайкова. В ежедневието тя предпочита спортното облекло и не слага грим. Затова пък вечер е по-екстравагантна и събира погледите навсякъде, където се появи. Фигурата си поддържа с фитнес, а зиме и със ски. Иначе харесва женствения силует и етно стила, за който с право твърди, че отговаря на интересната й екзотична външност. Вечерни тоалети носи на френската Ривиера, за Кан прдпочита черно и бяло, а пъстротата двете с майка й са запазили за презокеански круши. Последният бе наскоро до Рио де Жанейро като подарък за рождения й ден. Роклите за двете са с марката Диди Демерджиева.
"Когато прекосяваха Тихия океан, развълнувано ми се обади Таня и каза, че от няколко дни две камери непрекъснато следят нея и Теди - превърнали се в модната забележителност на лайнера и снимките им вече украсяват специални табла", не скрива радостта си дизайнерката. От това по-голямо признание, здраве му кажи.

Няма коментари: