неделя, 7 юни 2009 г.

Гергана ТОДОРОВА, финансов мениджър: ДАМА СЪМ С МЪЖКИ ХАРАКТЕР

Кръстена съм на дядо ми Георги, който вече не е сред живите. Родом е от Пиринска Македония, от поколение на комити и се радвам, че нося това име, защото чувствам, че то е кодирало в характера ми качествата, с които св. Георги Победоносец е останал в християнската памет: кураж, мъжественост, храброст, честност, чувство справедливост. Възприемала съм го винаги като българския рицар на светиите и съм много горда, че се казвам Гергана. Смисълът на кръщаването и на хубавата българска традиция да се продължава родовото име разбирам в това, да предадеш най-хубавото от енергията на едно име върху друг човек. Да, името ми е красиво, възпято е и от българския епос, и от поети като Пенчо Славейков, но за мен християнският му код е особено важен и силен. Това, че св. Георги е отрязал главата на ламята, е израз на неговия кураж и на чувството му за справедливост. Още от малка си отстоявам думата, винаги съм преодолявала изпитанията си с мъжество и не смятам, че това са качества, които ми пречат да бъда дама.
Напротив, те допълват женското ми самочувствие. За мен победата е състояние на духа, а усещането за успех свързвам с духовност и човеколюбие.
Фактът, че последните десетина години Гергьовден стана и национален празник, придава допълнителен блясък на името и популяризира делата на светеца. Лично аз празнувам Гергьовден в домашна обстановка, никога - на ресторант. А в офиса на Консултантска къща " Ивана" имам цял иконостас, където са подредени икони, много от които съм получавала като подарък точно на именния си ден. Където и да съм, икона с лика на светеца ме придружава.

Няма коментари: