събота, 27 март 2010 г.

Асен Блатечки - Уравновесен пич с дебели нерви

Влюбвал се е във всякакъв тип жени, най-силно го вълнувала фигурата на дамата. И акъла

Странно, комично или дори драматично е, че нароченият за най-новия роден секссимвол Асен Блатечки на 22 март закръгли цели 39 години. Сравняват го с Ръсел Кроу, но истината е, че нашенецът има собствен чар и присъствие. Роден в деня на пролетното равноденствие, актьорът определя себе си като „уравновесен пич с дебели нерви", факт. Типично за зодията му Овен, винаги върви с рогата напред, стреми се към успеха и го постига - независимо че изпълненията му на сцената или на екрана често докарват публиката до неуравновесени емоции. Публиката го познава от десетки филми, между които много чужди продукции и множество театрални постановки. Най-новото му предизвикателство към публиката се нарича „Побъркани от любов" - премиерата бе на 17 февруари в „Сълза и смях". В спектакъла по едноименната пиеса на Сам Шепард Асен е не само изпълнител на главната роля, но и режисьор. „Моята философия за Живота е, че не бива да се прескачат стъпала. Защото, когато това стане, като се качиш нагоре, ще ти се наложи да се върнеш обратно, за да минеш през това, което си пропуснал", споделя актьорът и добавя: „Аз съм ненаситен за работа, играят ми се всякакви роли и се старая да избирам различни превъплъщения. Звезди в България няма, засега. Излизаш на ул. Раковски и срещаш всички. Виждаш как така наречените звезди си изхвърлят боклука, как пазаруват...

В България не сме звезди, а популярни хора. Звездите живеят по различен начин."

Сам за себе си казва, че е амбициозен мечтатели луда глава. Завършил е испанска паралелка, на един чин с Наско от Б.Т.Р., но признава, че не знае и една дума на испански.

Бил изключително диво дете

а по особено бурен начин прекарал и тийнейджърските си години. Благодарение на младите си родители, Асен се научава да се оправя сам с почти всичко в ежедневието си. Учи в НАТФИЗ Актьорско майсторство за драматичен театър от 1992 до 1996 г. Първите проявления на актьорския му талант се случват в часовете по биология, докато е още ученик. Ако не беше учителката ми по биология, никога нямаше да стана актьор. Нещо в мен й беше направило впечатление и тя започна да носи в часовете си уредба с колони. Връчваше ми микрофона, сядаше на последния чин и казваше: "Забавлявай ни!" - споделя актьорът. Днес Блатечки е сред най-търсените български звезди за чужди продукции. Той е шампион на България на Федерацията по традиционно карате за 1989,1990, 1991, 1992 г. Като малък се е занимавал с рисуване. И днес още го бива, но за съжаление не му остава време.

Голямата му страст е карането на мотор

Тя се предава от поколение на поколение. Първия мотор си купува, когато е на 19 години. На 12 е работел като тапицер, по-късно като сервитьор и като охрана в нощен клуб. Има малка дъщеричка и съпруга, за която никога не пропуска да спомене - и двете се казват Катерина.

Дали у нас човек може да се издържа само от актьорство? „Ако работиш много, да, би могъл да живееш - отвръща актьорът. - Не можеш да забогатееш, но би могъл да живееш нормално."

Смее се на легендата, че е известен като секссимвол, но признава, че се ласкае от вниманието на фенките си: „Първо, това въобще не зависи от мен. Всичко е свързано с гена ми, с възпитанието на баща ми и майка ми. Не знам защо ме възприемат така. Сигурно, защото съм нормален... Мисля, че напоследък мъжете станаха много унисекс и това определено не се харесва на жените. Поне на мен, ако бях жена, нямаше да ми хареса да не е съвсем ясно кой е по-мъжествен от двамата. Разказва една много смешна случка отпреди години, когато

разплакана фенка му предложила да спи с нея пред 500 души

„Играем „Хамлет" и има една сцена, когато Хамлет казва на Офелия: „Госпожице, мога ли да легна между коленете Ви?" Тя отговаря: „Не господарю!" На поредно представление разиграваме тази сцена с Мария Сапунджиева, казваме тези реплики, а от залата се чува: „Между моите може." Гласът на момичето беше изтръгнат от дъното на душата й. Настана страшен смях на сцената. Аз започнах да вия, а на Мария й потекоха сълзи. Жената си ми предложи пред 500 човека!" Актьорът си спомня и други шантави случки, свързани с върли почитателки. „Наложи се и телефонния номер да си сменя, защото една фенка ми звънеше постоянно да ми диша в слушалката. Получавах и колети до поискване, не знам какво имаше в тях. Въобще не ги взех", смее се Асен.

Признава, че е работохолик и почти не му остава време за почивка. Има периоди, в които

играе в десетина

постановки

едновременно

Когато репетира 6 провинцията, а това се случва често, си общува с двете Катета - щерка и съпруга, по телефона и скайпа. Кае се, че им дължи много повече време, но: „Няма как. Трябва да се работи. Един ден, когато остарея, ще си отворя работилница. Ще поправям коли и мотори за удоволствие. Това е едно от хобитата ми, за които сега не ми остава време. Но когато дойде моментът, в който публиката няма да ме иска вече в театъра, ще го направя."

Хвали жена си и дъщеря си, че никога не му се сърдят: „Зная, че им е неприятно моето непрекъснато отсъствие, но ме разбират. Малкото Катенце преди известно време беше казало на майка си: „Не може ли тати да се отпише вече от тази работа?" Детето мисли, че съм се записал." Съвсем откровено доверява, че друга Жена едва ли би го изтърпяла.

Шегува се, че мъжете са „много тъпи парчета" и са готови на всякакви жертви заради жени: „Когато един мъж се влюби, е готов да направи всичко." Категоричен е обаче, че не би пожертвал професията си за нищо на света - защото за него тя е изключително важно нещо, и смята, че са малко хората, които имат щастието да работят това, което обичат.

Определено съм правил всякакви глупости заради жена

ама наистина всякакви. Каквото и да прави един мъж, ако жената не го харесва, нищо няма да се получи. А е пълна глупост, че външният вид на жената няма значение. Ако някой каже, че това не го интересува, е пълен лъжец! Просто аз никога не съм си падал по точно определен тип жена. Влюбвал съм се и в блондинки, и в брюнетки, в жени със сини, зелени и кафяви очи. В съвсем различни една от друга. Лично на мен много ми действат телата на жените. Накратко, харесвам красиви, поддържани жени, които си знаят цената. Много е важно за мен жената да е и умна, разбира се. Когато запалите цигара, след това, което сте правили, би било добре и да си кажете нещо." Така де, в крайна сметка ако е дебела, винаги може да отслабне с Фигурин! По този начин ще си гарантира прекрасна фигура без никакви дието!

Дали би изиграл жена? „Мога, но сякаш не искам - отвръща Асен. - А и не смятам, че ще ми предложат, не мисля, че съм подходящ: все пак не мога да избягам от това как изглеждам. Въртят ми се из главата някои силни женски образи... Може би бих изиграл Гертруда, майката на Хамлет. Но не мисля, че ще ми се случи да играя жена."

Няма коментари: