петък, 5 декември 2008 г.

"Мъжът не може да се скрие зад никаква маска"- Ива Николова

Всички тези години, през които се опитвах­ме да сбъднем синята мечта на демокраци­ята, минаха като танк през българския мъж. Те унищожиха самочувствието му, смазаха мъжествеността му, убиха сексапила му... Последните две десетилетия превърнаха уж силния пол в някакъв истеричен роб, служещ на имагинерни цели, преследващ фалшивия блясък на парите. Този образ на съвременния мъж отблъсна нежната му половинка. Той изгуби нейното уважение, въпреки че се опита да играе какви ли не роли. Мъжът не можа да се скрие зад никак­ва маска.

Цялата тази ненормална обстановка се отрази ужасно зле и на жената, защото тя също изгуби себе си. Вие знаете ли жена ли сте, мъж ли сте, дама ли сте, товарен кон ли сте, изобщо що за създание сте? Поне аз не знам какво съм, вие ако сте наясно, сте щастлив човек. Мисля си дори, че може би е дошло време днешната Ева да изчезне от лицето на земята. Звучи ви крайно, възкликвате ужасено: „Ама какво ще прави мъжът без жената, та той е съвсем загубен без нея!" Е, може би като остане без половинката си, ще се почувства по някакъв начин пълноценен и ще намери как да се оправи. Защото в тази развилняла се еманципирана, подчертавам еманципирана женска пасмина, мъжът няма шанс. Все пак не съжалявам, че съм се родила жена, защо­то в същността ми е заложено да помагам на мъжа. И аз се опитвам...

kliuki.net

Няма коментари: